Sommer-atelier

FullSizeRender

Sommer-atelier
I denne periode står jeg midt i naturen og maler i mit udendørs atelier på Mols. Det består af et hjemmelavet halvtag bygget af granstammer, der er åbent til de tre sider, men hvor mine malerier og materialer er godt beskyttet. Staffeliet står frit under åben himmel, og farverne på maleriet lyser op, og kan ses klart og tydeligt.

“Solskinsbilleder” er min arbejdstitel på den serie billeder jeg arbejder på. Årsagen til titlen er, at jeg kun kan male når det er godt vejr. Når det blæser en halv pelikan, dirrer lærredet, som om der er sat en rystemotor til, for at forhindre penslen i at male det rigtige sted. Øjene, munden og ikke mindst snuden bliver placeret som om det er et portræt malet af Picasso eller Jorn.

Men når solen skinner og det er vindstille, er det super godt og der er sommerfugle, både inde i maven og udenfor, mens jeg står og maler de nye malerier. Det er en frihed jeg oplever når jeg arbejder under det store himmelrum der åbner sig over mig, og min glæde og mit farvevalg bliver selvfølgelig påvirket af sommerens forskellige farver og den stemning jeg er i.

Fotos fra mit sommer-atelier kan ses på min hjemmeside:
http://www.uffechristoffersen.net/Uffe_Christoffersen/BIENVENUE.html

Sti
Vi har ca. 8 hektar jord til vores gård her i Nationalparken Mols bjerge, og det meste er beplantet med mange forskellige træsorter, mens resten er dækket af vilde græsarter og blomster.

Da jeg har en meget stærk slåmaskine, som er beregnet til at skære højt ukrudt ned med, har jeg kunne lave en 2 km. lang kondisti der går gennem det kuperede terræn med skov og græsarealer. Så den sti bruger vi flittigt i løbet af dagen og jeg føler at jeg render rundt i et af mine maleriers farver.

Fotos fra stien kan ligeledes ses på min hjemmeside.