TIDLIGT FORÅR

IMG_7607ANSIGT til ANSIGT II. 150×180 cm. 2016

Efter en dejlig lang juleferie på vores gård i den naturskønne Nationalpark Mols Bjerge, er det super dejligt at vende tilbage til vores to atelierer, her i Sydfrankrig.

Vejret er meget flot i år med masser af sol. Fuglene synger, mandeltræerne og mimoserne kappes om at blomstre, og alt dufter af det tidlige forår.

Sidst i januar var vi til det årlige trøffelmarked i Uzès som er i nærheden af hvor vi bor.Departementet her er berømt for sine sorte trøfler – ikke uden grund. Faktisk leverer Gard sammen med departementerne Vaucluse og Drome 80 pct. af Frankrigs trøfler. Markedet er berømt og folk kommer langvejs fra, for at købe trøfler eller spise en “trøffelmiddag” på en af byens mange restauranter.

Vi tager hvert år på trøffelmarked for at “snuse” til trøflerne. Man kan købe dem for 100 € pr. 100 gr. Det er dyrt, men den vi købte havde vi meget glæde af, i over en uge🙂.

Hele den solrige måned har været med til at give mig inspiration til at male to store malerier der måler hver, 150×180 cm. og som jeg kalder ANSIGT til ANSIGT. Årsagen til titlen er, at de to store tigerhoveder så direkte på mig mens jeg malede dem.

Billederne kan ses på min hjemmeside >>>

http://www.uffechristoffersen.net/Uffe_Christoffersen/BIENVENUE.html

Iøvrigt har jeg lavet en lille film fra mit atelier, som man også kan se på nævnte side🙂

God fornøjelse.

Mange Hilsener

UFFE