HAUTE PEINTURE

15

Jeg sidder i solen og skriver dette nyhedsbrev, det er 22 grader.
I de 25 år vi har boet her, har efteråret aldrig været så varmt og solrigt som i år.

Vi opholder os meget på vores terrasse, går dagligt lange ture, maler og nyder det.
Fordi det er så vigtigt at holde sig i form når man maler.
Fordi det kræver masser af energi og fysiske kræfter, når man skal baske rundt med de store billeder, og fordi man samtidig må være meget koncentreret og klar i hovedet, så ideerne kan bliver udført så præcist som muligt.

De super flotte og festlige farveindtryk, der på denne årstid omgiver mig ude i den Sydfranske natur, giver et positiv livssyn og inspirerer mig til at bruge disse farver i mine malerier.

Modeverden er tit inspireret af kunsten, men for mit vedkommende er jeg meget inspireret af af den franske modeskaber Christian Lacroix, født i Arles. Jeg synes det er så fascinerende at se hvordan han kan arbejde med alle de forskellige farversammensætninger i hans stoffer.
Det er tydeligt at se at de farver han vælger i sine creationer, er inspireret af de farver og tøj-traditioner der er typisk for dette område i Sydfrankrig.
Hans stil er kendetegnet ved klassisk overdådighed i materialer, samt ofte provokerende frækhed i farver og detaljer.

På samme måde ønsker jeg at male, og jeg er netop blevet færdig med en del farveskitser, som jeg har malet på min computer. Der er “fri udblæsning på farverne”.  D.v.s. Farverne i billederne er provokerende, glade, positive og hvert billede har sin egen farve som er udsprunget af en stram og klassisk disciplin.
Det skal blive til “Haute peinture” malerier.

Skitserne kan ses på min hjemmeside og ved at klikke på billederne kan man se dem i stort format i et nyt vindue. http://www.uffechristoffersen.net
God fornøjelse og hav det godt.

Mange Hilsener

UFFE