NYHEDSBREV JANUAR

Yellow Chinese Tiger. 81x100 cm. 2014

Yellow Chinese Tiger. 81×100 cm. 2014

I dag søndag den 11-01-2015, vil flere hundrede tusind mennesker samles på pladserne i de fleste franske byer for at vise deres modstand mod, og fordømmelse af terrorismen og vise deres solidaritet med ofrene for attentaterne.
 
Det var en barske nyhed, der pludseligt kom fra radioen inde i atelieret, hvor jeg normalt har arbejdsro, og føler mig fri til at male hvad jeg har lyst til.
Et af formålene med attentatet er jo at man skal underkaste sig terroristernes tro, og ikke have sin egen mening, og altså heller ikke udtrykke sig frit.
Det påvirkede mig meget stærkt i de tre dage det stod på, og jeg havde ikke lyst til at male…
Efter dette har jeg virkelig tænkt over, hvor vigtigt det er, at værne om demokratiet, og for mit vedkommende kan jeg samtidig se hvor vigtigt det er, at jeg bruger mine pensler til at male frit, og udtrykke hvad jeg har lyst til i mine billeder! 
Efter attentatet er blyanten blevet et symbol for muligheden for at udtrykke sig frit, og det samme må gælde for penslerne.
Derfor glæder jeg mig ekstra meget til de to udstillinger, som jeg skal deltage i, denne måned.
 
CORNER 2015
Den første er Corner, hvor jeg skal udstille på Sophienholm sammen med ca. 30 andre kunstnere, som alle er meget seriøse og engagerede i deres individuelle udtryk. I det hele taget er kunstnergrupper noget unikt, som kun findes i Danmark, og som vi burde værne om med den største respekt. Udenlandske kunstnere er misundelige når de hører at vi har kunstnerstyrede udstillinger i Danmark.
Der er fernisering den 17 og 18 Januar. Indbydelsen kan downloades på min hjemmeside. 
 
ART HERNING 2015
Den 23. januar er der fernisering på Art Herning, hvor jeg deltager med Galerie Birch, stand 118. Gå ikke glip af en af årets bedste kunstmesser!
Tag ind i Galerie Birch og hent din egen personlige invitation gældende for 2 personer.
Bor du ikke i Københavnsområdet, så tjek Galerie Birchs hjemmeside for mere information om hvordan du kan få tilsendt en invitation.
http://www.galeriebirch.dk/events/art-herning-2015/

Jeg er meget glad for, og stolt over at udstille sammen med Galerie Birchs kunstnere, da der er tale om internationalt kendte topnavne, som bl.a. Robert Jacobsen, Carl-Henning Pedersen, Arman, Reinhoud, Jan Sivertsen og andre.

Klik ind på min hjemmeside for at se de billeder jeg deltager med på de to udstillinger: www.uffechristoffersen.net 
 
Mange venlige hilsener
UFFE