Påskehilsen

 

01. Grinende tiger. 1. 38 x 46 cm. 2014.

01. Grinende tiger. 1. 38 x 46 cm. 2014.

Mine 10 små nye malerier, er blevet meget levende, og de er bare malet, uden tanke om at de skulle blive færdige. Hvis jeg tænkte, at nu skulle de rettes ind og korrigeres, ville det svække og dræbe den spontane malerglæde, der er i dem. Når jeg kun tænker i farver og farveklange, er det fordi jeg ved, at disse før eller siden vil danne billedet. De peger fremad, og skal bruges til at skabe nye landevindninger i de næste billeder.Billederne, der alle måler 38×46 cm, har en grundklang inspireret af de smukke farver man finder ude i det tidlige forår her på Mols.

De små malerier kan man se her>>
http://www.uffechristoffersen.net/Uffe_Christoffersen/MALERIER.htmlDet er tigerhoveder, og det stiller nu engang nogle krav om, at det skal ligne. Når man maler et portræt, så skal det vel også ligne personen –  og i den forbindelse vil jeg nævne, at jeg netop har fået til opgave at male et portræt af den tidligere amtsborgmester Vibeke Storm Rasmussen. Jeg er i gang med skitserne til dette maleri, og det er en utroligt spændende opgave. Jeg vil male Vibeke på samme måde som jeg maler mine tigerhoveder.

Den første skitse (stadie 1) af Vibeke Storm Rasmussen, kan man se på Min blog, som jeg løbende vil opdatere med nye stadier.
Jeg har før malet et portræt af den tidligere borgmester for Københavns Magistrats 3. afdeling Pelle Jarmer, man kan se billedet på Rådhuset i København.
Mange forårshilsener
Uffe