Besøg af en arkitekt

Billede

Livet er spændende, eller det kan være det, hvis man hele tiden søger nye udfordringer. I dette tilfælde synes vi, efter at boet 23 år i Frankrig, at det kunne være dejligt at flytte til Danmark igen.
Som barn boede jeg i Afrika, som ung i København, og som voksen i Frankrig, så hvorfor ikke prøve at bo på landet i Jylland ? –som ældre.

Vi har et landsted som ligger midt i naturen, i Nationalparken Mols Bjerge, med langt til de nærmeste naboer. Til den lille gård hører der en lade til, som jeg som stor knægt var med til at stuve høballer i, og jeg har altid holdt meget af netop denne bygning på gården. Så hvorfor ikke lave den om til et atelier, som vi begge kunne arbejde i ? Der er masser af plads, for bygningen er ca. 9 x 15 m. og den er i to etager, d.v.s. 270 m2.

Derfor kontaktede vi en arkitekt, som nu er gået igang med at tegne vores projekt, og han vil derefter ansøge om landzonetilladelse i forbindelse med en ændret brug af bygningen i hht. planlovens § 35. d.v.s. at lave en lade om til et atelier.
Derefter skal der søges om en byggetilladelse.

Alt det vil selvfølgelig tage sin tid, men nu er vi startet på projektet, og synes det er super spændende.
Vi havde i oktober 2012, hvor jeg blev 65 år, en meget spændende ophængning af mine malerier i laden, og inviterede menesker fra hele Danmark til at komme og være med til at fejre dagen. Der kom folk fra København, Fyn og hele Jylland, så den side er der også, ved at have atelier i Danmark, som man kunne udbygge, ved bl.a. at vi skiftedes til at lave en udstilling hvert år, med foredrag, underholdning, kunst, og andet spændende…