INDBYDELSE

 

03. TYGER, TYGER, BURNING BRIGHT.  20.5x30.5 cm. www.uffechristoffersen.net

03. TYGER, TYGER, BURNING BRIGHT. 20.5×30.5 cm. http://www.uffechristoffersen.net

Kære Alle

På vejen op til Danmark fra Sydfrankrig, oplevede vi en af de forskelle der er ved at bo i Sydeuropa, Og det er vejret.
Hos os i Fontarèches var foråret begyndt, abrikostræerne blomstrede, man kunne sidde på udendørscaféerne og nyde sin kaffe i solen, men da vi begyndte på køreturen nordpå blev det koldere og koldere. I Nordfrankrig regnede det, i Luxemburg så vi stedvis sne områder inde på markerne, da vi kom nord for Køln begyndte det at sne, og da vi havde passeret Hamburg var det blevet til en fygende snestorm, hvor vejen var spejlblank og man højst kunne køre 80 km. i timen. Ja, velkommen til det kolde nord. –Men det er absolut det værd for at se og opleve den varme som familien og venner giver en.
Jeg skal netop udstille på Corner 2013 og glæder mig til at gense jer og hilse på alle Corners venner der har fulgt mig igennem årene.

Praktiske oplysninger
Udstillingsperiode: 23. marts – 28. april 2013.
Sophienholm
Nybrovej 401
2800 Lyngby
Tlf.: 45 88 40 07
Åbningstider:

Tirsdag-søndag kl. 11 – 17. Torsdag kl. 11 – 19. Mandag lukket.

Omvisning søndage kl. 15.

Program for ferniseringen

Fredag den 22. marts
Kl. 12-16: Særarrangement for Corners Venner

Lørdag den 23. marts
Kl. 11: Sophienholm åbner dørene
Kl. 13.30: Officiel åbning med trompetfanfare ved Gorm Hovaldt og åbning ved borgmester Søren P. Rasmussen
Kl. 17: Koncert
Sophienholm lukker efter koncerten

Søndag den 24. marts
Kl. 11: Udstillingen åbner for alle
Kl. 15: Annette Friisholm spiller på blokfløjte og Joost Schelling på Harpe i Havesalen

Indbydelsen kan downloades på forsiden af min hjemmeside, hvor man også kan se, hvad jeg skal udstille. www.uffechristoffersen.net

I forbindelsen med mine billeder til udstillingen, har jeg skrevet en tekst til Corners katalog, som jeg kalder:
“Om at holde tigre”.
Her kan man læse et uddrag af denne:
Det gik op for mig, at jo større bevidsthed jeg fik om farverne, des bedre, og mere præcist kunne jeg male. Den lidt dæmpede, okkergule farve understregede de mere aktive farver, og fungerede som en usynlig lim som var med til at skabe helhedens klang. 

Man kan sammenligne det med musik, hvor det er pauserne der definerer musikken, forstået på den måde, at pauserne er en lige så stor del af musikken som de spillede noder. Man kan prøve at forestille sig et stykke musik hvor alle tangenterne på et klaver spiller samtidigt – helt uudholdeligt!
Farven skal bruges lige som en violinist bruger sine strenge. Der kan opnås mange forskellige toner på hver streng ved at formindske eller forlænge strengens længde, så svingningerne bliver hurtigere eller langsommere.
På samme måde kan en maler også blande de enkelte farver, til mange toner.”
Resten kan man læse på min hjemmeside.

Mange Hilsener og på gensyn.
UFFE