12 TIGRE

03. Tyger, Tyger burning bright. 97x130 cm. 2013. www.uffechristoffersen.net

03. Tyger, Tyger burning bright. 97×130 cm. 2013. http://www.uffechristoffersen.net

Nu er mine 12 malerier næsten færdige. Billed-ideen er nu kommet klart frem på lærredet.
Jeg startede med 14 billeder, men jeg har stillet 2 til side, da jeg ikke synes at de høre til i denne sammenhæng. Jeg havde en klar ide i hovedet om, hvordan de færdige malerier skulle se ud, og synes at det er lykkes…

Først lavede jeg tegninger af mine ideer som man kan se på denne hjemmeside under TEGNINGER, derefter Computer billeder af næsten de samme motiver, for at finde frem hvert billedes farve holdning. Dem skal jeg udstille på Corner 2013, og kan ses under TRYK
Derefter lavede jeg akvareller, af de samme motiver. for at blive helt fortrolig med farverne og motivet. De kan ses under AKVARELLER
Med dette store forarbejde til de 12 billeder, gør at jeg kan male dem forholdsvis hurtigt, da jeg ved hvad jeg vil male. At der bliver mange ændringer undervejs, er jo kun naturligt, da der er mange faktorer der skal gå op i en højere enhed, for at man kan sige at det er et godt maleri…