NYHEDSBREV

Nicky-og-Uffe

Christian Stadil og Uffe Stadil Christoffersen

Kære alle

Nu er vi godt i gang med det nye år, og er holdt op med at ønske godt nytår til hinanden højlydt, men man har lov til at tænke det.
For mit vedkommende, har det nye år allerede budt på 5 gode ting, og det er følgende:

1. TV interview:

Fra vores udstilling i Janus bygningen har jeg fået sendende et tv interview som Studievært Kirsten-Marie Hedeland, lavede af mig, da jeg havde udstillingen “Den stribede Løve”. Det var spændende at lave, fordi det gav mig en god mulighed for at forklare min kunst, man kan se mere på min hjemmeside under FILM.

2. Trøffelmarked i Uzès:

I søndags var vi inde i Uzès, som er berømt for sine sorte trøfler – ikke uden grund. Faktisk leverer Gard, som vi bor i, sammen med departementerne Vaucluse og Drome 80 pct. af Frankrigs trøfler. De har sæson i de tidlige vintermåneder, og tredje weekend i januar holdes en kæmpe trøffelfest på Place aux Herbes i Uzès.
Markedet er berømt i hele departementet, og folk kommer både fra Nimes, Arles og Avignon for at købe trøfler eller spise en “trøffelmiddag” på en af byens mange restauranter. Vi valgte det sidste :-)… se mere

3. Påbegyndte malerier 2013: 

Jeg maler på det rå hørlærred, på fransk kaldes det “ Lin Fresque”. Hørrets naturlige farve er en neutral grund som giver mig mulighed for at tegne motivet op med kridt. Kridt er godt at arbejde med, fordi jeg kan blive ved med at rette tegningen til, indtil den er klar til farverne…se mere

4. Akvareller: 

Hemmeligheden i al akvarelteknik ligger i at få farverne til at lyse ved at lade det hvide papir skinne igennem dem. Blander man hvidt med akvarelfarve bliver farven “melet”. Lukker man det hvide papir af med en dækkende farve, er det slut med klangen…se mere

5. STENTRYK / COMPUTER ART:

–Hvad er bedst ??? Nu har jeg lavet en side med de to slags tryk, som jeg har lavet, for at finde ud af, om det ene er bedre end det andet ? eller er det to udtryk der er lige gode ??… se mere

Alle 5 sider kan ses på min hjemmeside🙂

www.uffechristoffersen.net

God fornøjelse og Mange Hilsener

UFFE