NYHEDSBREV

Var i det lokale supermarked for at købe ind. Her fik jeg øje på det store udvalg af oste der er her i Frankrig, og det fik mig til at tænke på præsidentvalget på søndag, hvor valget kommer til at stå mellem Nicolas Sarkozy og François Hollande. Årsagen til den tankeforbindelse var, at den tidligere præsident Charles de Gaulle (1958-1969) havde sagt: “HVORDAN KAN MAN REGERE ET LAND MED MERE END 365 FORSKELLIGE OSTE ?”

Frankrig er et slaraffenland hvad mad angår. De sidste to måneder har jeg spist friske asparges hver dag. De gror på markerne, hvor jeg hver morgen går mindst 10 km. i det dejlige forårsvejr. Turen går gennem skoven og ud imellem marker hvor asparges og vin gror. Her ser jeg de små lysegrønne skud, der er på vinstokkene på denne årstid, de lyser op når solens stråler skinner igennem dem. Deres blade bliver nærmest som små lysende gulgrønne flammer der sidder på de mørke, krogede, kandelaberagtige vinstokke. Alt imens hører man nattergalene som slår deres triller, og ser spor efter vildsvinene, der har rodet i jorden om natten, og som nu forhåbentligt har lagt sig til ro…
De gule rapsmarker er afblomstret, men nu blomstrer gyvelbuskene med sine knald gule blomster på de mørkegrønne stængler. Alt dette giver farveinspiration til mine malerier.
I øjeblikket maler jeg på 10 malerier, hvor arbejdstitlen er “DEN STRIBEDE LØVE”. Tigeren (Panthera tigris) kan beskrives som et gult rovdyr med sorte striber, eller måske må den tværtimod betragtes som et sort rovdyr med gule bånd.

Det hele kan ses på min hjemmeside som jeg hele tiden opdaterer.
Der er også et nyt blogindlæg, “TIGEREN” med undertitlen “En lodret løve og en vandret tiger”.

www.uffechristoffersen.net