EIGHT DAYS A WEEK

Mine billeder til udstillingen i Galerie Birch er nu færdige. Den er inspireret af Beatles sangen, Eight Days a Week, fra december 64 skrevet af Paul McCartney og John Lennon.
En af forklaringerne til den lidt mærkelige titel er at det var Ringo der var træt og kom til at sige otte dage ved en fejltagelse.

Titlen Eight Days a Week er god fordi sådan som jeg maler kan man ikke måle mit arbejde med tiden. Jeg kan ikke sige at male et maleri tager f.eks. en uge. (8 dage)
Billederne til denne udstilling begyndte jeg på sidste år i januar 2009. Derpå har malerierne stået i en stabel med bagsiden udad i mit atelier i et halvt års tid, hvor jeg derefter malede videre på dem i september og oktober måned.
Billederne blev først færdiggjordt i januar/februar 2010 og er nu klar til udstillingen den 13-03-2010.
Under hele denne proces har jeg haft billederne i mine tanker.

Derfor kan jeg rolig give sangen ret i at:

Eight days a week
I love you
Eight days a week
is not enough to show I care.

Billederne til udstillingen kan ses HER