Malerier til Galleri GL. Lejre

Den 31 januar har jeg fernisering i Galleri Gl. Lejre. Udstillingen hedder:

PARAFRASE OVER HIMMELGAADEN.
Nogle af de malerier der bliver udstillet kan ses paa galleriets hjemmeside.HER

Udstillingen er malet under mit arbejde paa de tre store malerier som jeg kalder TIGER LEAP / HIMMELGAADEN og kan ses paa min hjemmeside HER>> . Disse tre billeder skal gemmes og vises et sted hvor der er god plads.

Under mit arbejde, i det sidste halve aar, har jeg haft “Himmelgaaden” af J.F. Willumsens (1863 – 1958 ) i tankerne til stor inspiration. Det er det tredie billede af “Trilogien Tizian døende” fra 1935 – 38.
Billedet kan ses på J.F. Willumsens Museum eller på museets hjemmeside.

.Yellow, Orange, Red, tiger leap in red African ochre.
152 x 260 cm. 2009

.

.

.

SE FLERE MALERIER HER >>  www.uffechristoffersen.dk

.